Om klubben

Mattila Idrottsklubb

I Mattila arrangerar Mattila IK diverse tävlingar som skidor, löpning, cykel och orientering. Vi har en skidstadion i anslutning till stugbyn i Mattila där Mattila Ski Marathon genomförs första söndagen i februari.

Mattila, 685 97 Östmark

marathon@mattila.se

Bli medlem eller sponsor

Om du vill bli medlem i Mattila IK eller på annat vis stötta oss så är det bara att kontakta oss på telefon eller mail. Vi är tacksamma för all hjälp vi kan få både ekonomiskt och genom exempelvis ideellt arbete.

Träna i Mattila

Förutom våra tävlingar så är Mattila ett perfekt ställe att träna på. På vintern har vi milslånga skidspår över öppna myrar och på sommarn kan du vandra eller springa på våra olika vandringsleder förbi massor av kultur- och naturpärlor. Det finns även flera uppmärkta cykelleder på grusvägar och större stigar. Mer information om allt som Mattila har att erbjuda hittar du på mattila.se.

Vi erbjuder även paket för träningsläger och konferens!

Boende

Det finns ett antal stugor och lägenheter i anslutning till tävlingsområdet där du har möjlighet att bo när du deltar i våra tävlingar. Välkommen!